برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم!
سرخط خبرها

تشابه بیش از حد علائم سرماخوردگی با کرونای دلتا

  • کد خبر: ۷۶۷۳۵
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
تشابه بیش از حد علائم سرماخوردگی با کرونای دلتا
رئیس بیمارستان امام خمینی تهران گفت: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توان مانع ابتلای خانوادگی کرونا ویروس شد.
به گزارش شهرآرانیوز، صادق نیت، رئیس بیمارستان امام خمینی تهران بیان کرد: تخت‌های بیمارستان امام خمینی به علت مراجعه بیماران غیر کرونایی به شدت درگیر شده است و باید تخت‌هایی را به مراجعان کرونایی اختصاص دهیم.

او افزود: در حال حاضر از ۱۲۰۰ تخت فعال بیش از ۵۵۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده یعنی حدود نیمی از تخت‌ها مختص بیماران کرونایی است.

صادق نیت در خصوص افزایش آمار فوتی‌ها در روز گفت: آمار‌ها ممکن است حتی به بیشتر از آمار‌های پیش بینی شده برسد به دلیل اینکه بیماران بد حالی که در icu بودند، درمان‌ها روی آن‌ها تاثیر نگذاشته است.

صادق نیت اظهار کرد: رفتار این سویه تهاجمی‌تر از سویه‌های قبلی است و قابلیت سرایت پذیری بیشتری دارد در حال حاضر اکثر مراجعه‌های ما خانوادگی است.

او ادامه داد: دلیل ابتلای خانوادگی افراد قدرت انتقال و سرایت خیلی بالای جهش دلتا همچنین سویی به سرعت ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند همچنین علائم بسیار گول زننده‌ای دارد و افراد را به اشتباه می‌اندازد، زیرا علائم بسیار شبیه به سرماخوردگی دارد و بسیاری از افراد در مراجعات اول تصور می‌کنند به یک سرماخوردگی ساده مبتلا شده اند.

او گفت: از دیگر علائم گول زننده این سویه علائم گوارشی است که برخی فکر می‌کنند مسمومیت غذایی پیدا کرده‌اند و دیر مراجعه می‌کنند همچنین به دلیل ناآگاهی، تعداد زیادی از اطرافیان خود را مبتلا می‌کنند.

او افزود: با توجه به وضعیت ویروس حتی اگر افراد علائم سرماخوردگی و گوارشی داشته باشند و نتیجه تست آن‌ها منفی بشود باز هم باید بیماری را کرونا قلمداد کنند و رعایت‌های لازم را انجام دهند.

رئیس بیمارستان امام خمینی تهران گفت: تاکنون سوش‌های جدیدتری هم شناسایی شده اند و خطرات بیشتری هم دارند که به نظر می‌رسد لازم است مراقبت‌ها بیشتر از قبل شوند؛ در حال حاضر تجمعات بسیار حائز اهمیت است و هرگونه تجمع در هر فضایی مثل حمل و نقل عمومی که باعث کاهش فاصله گذاری اجتماعی شود به راحتی منجر به انتشار ویروس می‌شود.

او افزود: رعایت اصول بهداشتی سه گانه که از ابتدای همه‌گیری کرونا اعلام شد یعنی شست‌وشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حال حاضر مناسب‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است، زیرا متاسفانه همچنان با روند افزایشی بیماری در تهران مواجه هستیم و امیدواریم تا ۱۰ روز آینده با رعایت بیشتر مردم و اعمال محدودیت‌ها روند افزایشی ما کاهش پیدا کند.

طالب پور رئیس بیمارستان سینای تهران، نیز در ادامه در مورد روند واکسن و اثرگذاری آن بر روی ویروس دلتا اظهار کرد اظهار کرد: در بیمارستان هر هفته ۲۵۰ مراجعه داریم که تعدادی از آن‌ها بستری می‌شوند و تعدادی دیگر به صورت سرپایی مداوا می‌شوند. نکته مهم این است که درصد افرادی که واکسینه شده اند بسیار کم است و این ۲۵۰ نفر عمدتاً افرادی هستند که واکسینه نشده اند و این یعنی که افراد واکسینه ریسک ابتلا‌ی کمتری دارند.

او ادامه داد: از لحاظ آماری در حال حاضر حدود ۱۰ درصد جامعه واکسینه شده اند، اما درصد مبتلایانی که واکسینه شده اند کمتر از ۱۰ درصد است.
 
افزایش نگران کننده تعداد بیماران کرونایی
 
در ادامه معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای اولین بار از زمانی که کرونا آغاز شد میزان بستری‌ها در خراسان رضوی از مرز ۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فراتر رفته است و متاسفانه این موج نسبت به ۴ موج قبلی که در کل کشور اتفاق افتاد و خراسان رضوی را هم درگیر کرده، سهمگین‌تر است.

او ادامه داد: جالب است که ۸۰ درصد از بار بیماری در شهر مشهد است یعنی از جمعیتی که تقریبا ۶۷۰ نفر بستری در روز را داریم بیش از ۷۰ درصد از این بستری‌ها در شهر مشهد است و موجود بستری‌ها در حال حاضر در کل استان خراسان رضوی به ۲۶۰۰ نفر رسیده است و از این تعداد تقریبا ۱۸۰۰ نفر از آن‌ها در شهر مشهد بستری هستند.

او افزود: متاسفانه ظرفیت پذیرش بعضی از بیمارستان‌ها تکمیل شده است و بعضی از بیماران علی رغم اینکه توصیه می‌شود که حتما باید در بیمارستان بستری شوند در کلینیک‌های سرپایی رمدسیور را دریافت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد وضعیت رنگ بندی شهر‌های استان خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از شهر‌های استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

او در مورد کمبود اقلام دارویی گفت: داروی ضد ویروس به میزان افرادی که واقعا به مصرف رمدسیور نیاز دارند و توسط کلینیک‌های ویژه و داخل بیمارستان‌ها که تجویز می‌شود، وجود دارد.

او ادامه داد: در برخی از موارد مراجعه سرپایی که پزشکان دارو‌های بیمارستانی تجویز می‌کنند در این شرایط تقریبا دچار کمبود هستیم و به اندازه همه بیماران سرپایی وجود ندارد.

او افزود: در حال حاضر برای بیماران بستری کرونایی از نظر اکسیژن، داروی مصرفی و سرم کمبودی وجود ندارد، ولی کمبود این موارد در سطح شهر و داروخانه‌هایی که باید آن‌ها به بیماران سرپایی را ارائه دهند متاسفانه کمبود وجود دارد و در حال پیگیری است.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->